شیر پنوماتیک

نوشته شده توسط مدیر سایت. Posted in شیرآلات صنعتی

شیر های کنترلی پنوماتیک

به صورت کلی شیر ها را می توان به دو دسته تقسیم کرد، اول شیرهای صنعتی دستی یا Manual و دوم شیر های کنترل فرمان پذیر. دسته دوم ممکن است با استفاده از رانشگر های مختلف سرویس دهند، برخی با محرک برقی، برخی با محرک هیدرولیکی و برخی نیز با محرک های پنوماتیک کار می کنند که بیش از سایرین در سایز های عادی یک خط لوله مورد استفاده قرار می گیرند. شیر های پنوماتیک ممکن است در حالت کاملا باز و یا کاملا بسته قرار گیرند و یا به وضعpenomaticیت های مختلفی که قابل تعریف هستند تبدیل شوند، البته نوع شیری که این دستگاه بر روی آن نصب می شود نیز مهم است. ساختمان کلی این شیر ها تشکیل شده است از یک مدار فرمان، یک پوزیشنر که حالت شیر و میزان عبور سیال را تنظیم می کند، یک مولد نیروی پنوماتیک، و در نهایت یک شیر مکانیکال که معمولا توپی یا پروانه ای است. این شیر ها مدت زمانی برای باز و بسته شدن نیاز دارند که باید در مراحل طراحی خط در نظر گرفته شوند، همین طور برخی به صورت تک ضرب و برخی به صورت تدریجی عمل می کنند.

قدمت این فناوری که از زمان یونان در خدمت بشر بوده است و در واقع واژه نیو به معنی باد و نفس است که به دلیل شکل نوشتن این واژه در زبان انگلیسی به پنو در ایران شناخته می شود، تکنولوژی و ابزار های مناسبی را در طول زمان برای بشر ساخته است. نیوماتیک یا پنوماتیک بهترین راهکار برای سیالات است. هم از نظر هزینه به صرفه است، هم کنترلر های ساده ای دارد، هم برای سایز های معمول در خطوط فرآیند کافی است.

انواع شیر پنوماتیک

  • شیر پنوماتیک کنترل فشار – تنظیم کننده های فشار پنوماتیک با سرعت و قدرت بالا، کاهنده فشار
  • شیر پنوماتیک کنترل جهت – که شامل شیر های اطمینان دو طرفه، Normally Close و Normally Open، شیر برقی خطی، شیر تخلیه سریع و غیره می باشند
  • شیر پنوماتیک پروپشنال – که وظیفه تنظیم دقیق فشار را دارند
  • شیر پنوماتیک کنترل جریان – که وظیفه کنترل هوای روی یک خط را دارد
  • شیر پنوماتیک سروو -
  • شیر پنوماتیک ماژولار – شیر های چند تایی که برای کنترل هوای خط استفاده می شود

مجموع رتبه (0)

0 از 5 ستاره

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0
دیدگاه شما بعد از تایید مدیر نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

با پارسل تماس بگیرید

ایمیل:  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

تلفن : 33965649 021 98+     فاکس: 33964973 021 98+

موبایل: 09121355006 98+

آدرس : تهران.خیابان خیام شمالی مقابل پارکشهر مجتمع تجاری خیام واحد 364